מידע על הזכוכית

 

היסטוריה על עולם הזכוכית

השם “זכוכית” מוזכר כבר במקרא (איוב כ”ח 17), כתיאור לכלים יקרים. מקור המילה הוא עקב תכונת הזכות המאפיינת אותה. בלשון חז”ל היא נקראה גם “סכוכית” (תוספתא מסכת שבת), מכיוון שסוכין בה, כלומר רואים דרכה. בתקופה הקלאסית כלי אוכל מזכוכית היו נפוצים מאוד אולם חלונות זכוכית הפכו לנפוצים רק בראשית העת החדשה. בתקופה זו החלה להתפתח גם תעשיית האופטיקה שעשתה שימוש רב בזכוכית. בחצי השני של המאה העשרים התרחב השימוש בזכוכית כחומר ליצירת המעטפת של בניינים, ובפרט למעטפת של מגדלי משרדים.

כמה עובדות…

נקודת ההתכה של סיליקה טהורה (SiO2) היא בערך 2,000°C. להקלת הטיפול בזכוכית מוסיפים מספר חומרים כמו סודה (סודיום קרבונט: Na2CO3), מה שמוריד את טמפרטורת ההתכה ל-1,000°C בקירוב. זכוכית שלא תמוחזר תתפרק רק לאחר כמיליון שנים.
 

סוגי זכוכית

“זכוכית מחוסמת” היא זכוכית שעברה חימום מבוקר לטמפרטורה של כ- 700 מעלות צלזיוס ולאחר מכן קירור מהיר מאוד באוויר. תהליך זה גורם להכנסת מאמצים בזכוכית והופך אותה לבעלת חוזק גבוה פי 3-5 מאשר זכוכית רגילה (Annealed).

החוזק נובע ממאמצי לחיצה שנוצרים בפני השטח של הזכוכית ואלו מקשים על התקדמות סדקים בזכוכית.
במקרה של שבר תתפורר הזכוכית לרסיסם קטנים שימנעו פגיעה משמעותית בנמצאים בקרבתה.

זכוכיות אורנמנט: זכוכיות בעלות טקסטורה ייחודית להן, בין זכוכיות האורנמנט הנפוצות ניתן למצוא את הצ’ינצ’ילה, האסיד, הגרניט והמאסטר קארה.

זכוכיות רפלקטיביות: (לזיגוג בלבד) זכוכית רפלקטיבית נמצאת בשימוש בדרך כלל בבניה תעשייתית, תכונתה הבולטת היא החזרת אור אל מקורו ולכן המתכננים אוהבים להשתמש בה בבנייני משרדים ותעשיה, בזמן העבודה (שעות היום) לא ניתן לראות דרכה אל תוך המבנים, תכונה זו עובדת בצורה הפוכה בלילה כשיורד החושך בחוץ ניתן לראות את פנים המבנה (אם הוא מואר) אך קשה לראות מתוכו החוצה…

זכוכית קליר: זכוכית קליר היא זכוכית נטולת ברזל, היא שקופה לגמרי והגוון שלה נקי הרבה יותר מהזכוכית הרגילה שאנו מכירים הנוטה לגוון ירקרק. זכוכית קליר יקרה יותר מהזכוכית הרגילה ומשמשת לעבודות יוקרתיות יותר המקנות אופי עשיר במיוחד.

זכוכית “מתחלפת” פלסמה: זכוכית המורכבת משתי שכבות הכולאות ביניהן יריעה המגיבה למתח חשמלי בשינוי גוון. בדופן הזכוכית מותקנים מגעים חשמליים (נסתרים לעין). במצב כבוי הזכוכית תהיה שקופה אך בזמן הפעלה (מתג ON\OFF) תהפוך הזכוכית לאטומה ולא ניתן יהיה לראות מבעדה.

זכוכית תרמית “חכמה” (לזיגוג בלבד): היא זכוכית בעלת אופי תרמי המסננת קרני UV ומונעת היווצרות אפקט חממה במבנים בהם היא בשימוש. כל בנייני המשרדים החדשים ובכלל הבניינים שחזיתם מחופה כולה זכוכית כושים שימוש בסוגים שונים של הזכוכית החכמה. מעבר ליתרון המראה, היתרון הגדול יותר הוא החיסכון בהוצאות חשמל לקירור\חימום של המבנים. הזכוכית קיימת בדרגות שונות ובגוונים שונים. אדריכלים – יש להיוועץ באיש מקצוע עוד בשלבי תכנון המבנה.

זכוכית בידודית (double glazing): היא למעשה חלון המורכב משתי שכבות זכוכית או יותר המחוברות על ידי מסגרת (לרוב מאלומיניום), כאשר המסגרת מכילה סופחי לחות למניעת היווצרות אדים על חלקן הפנימי של השמשות. לעתים בין השמשות יש גז מסוג ארגון להעצמת הבידוד התרמי בעיקר והאקוסטי (ראה טריפלקס). מטרתה לבודד את חלל הבית הפנימי מתנאי אקלים קשים השוררים בחוץ.

זכוכית משוריינת היא מבנה המשלב זכוכית וחומרים פולימריים שונים בצורת שכבות מתחלפות, על מנת להפוך אותה לעמידה לפגיעת תחמושת של נשק קל (רובים וכו’). למען הדיוק יש לציין כי התוצאה היא חלון משוריין ולא זכוכית משוריינת. בעת הפגיעה החלון מתרסק ונהרס, אך שומר על עמידתו בפני מספר מוגדר של פגיעות. בעולם נהוג דירוג של רמות איום, כאשר החלונות הנפוצים עמידים לפגיעת קליעי נק”ל. חלונות משוריינים המשמשים כלי רכב צבאיים כבדים עמידים אף לאש מקלעים כבדים ורסיסים הנוצרים מפצצות ומטענים.
 

או מלאו פרטיכם בטופס הבא
וניצור קשר בהקדם:

יצירת קשר מהיר

חייגו עכשיו: 0747-69-1541

בין לקוחותינו:

 

או מלאו פרטיכם בטופס הבא
וניצור קשר בהקדם:

חייגו עכשיו: 0747-69-1541

יצירת קשר מהיר

יוצרים מימד חדש לעולם הזכוכית.

או מלאו פרטיכם בטופס הבא וניצור קשר בהקדם:

חייגו עכשיו: 0747-69-1541

יצירת קשר מהיר